Monday, 26 November 2012

Home Alone


Assalamualaikum uolls.



Cenggini lah i duduk dekat rumah. Sesorang pulak tuh. Nasib baik ehemmehemm ada. LOL.

Amaran: Uolls jangan duk tiru macam i baring tengah tengah highway, ni carik nahas namanya. I nak snap gambar cenggini pun kena bayar pemandu pemandu kat luar sana suruh kosongkan jalan. Nak bayar photographer lagi. Kopak duit den.

I memang bencik la kalau kena tinggal sesorang kat rumah. Cuti cuti sekolah ni mulalah family i tinggal i. Diorang punya event mengalahkan Obama. Pergi kenduri, merewang, mengacau sugho, merayap rayap mahupun sesaja nak tinggal i sesorang kat rumah. Hishh, ingat i takut. *memang takut pun. Tambah tambah i terbaca berita berita sensasi hangat haut gittew di dada dada akhbar pasal pencuri, perompak, penyamun, penculik yang bwak pergi lombok. Eeeeww. Lagi lah i takut.



Bila dah sensorang kat rumah:

1. I hantar mesej suruh sesapa pun balik. Kalau nk suruh diorang balik lagi cepat, i buat buat lapar *macam i buat ni. I sepatutnya letak emoticon sedih. Canni. --> tsk tsk/sobs sobs T.T 
2. Buat misscall banyak kali, tapi jangan sampai masuk voicemail. Kopak lagiii duit den. Biar diorang ingat ada urgent kat rumah. Hewhewhew.
Tu jelah usaha yang den buat nak bagi diorang balik. Usaha escalator kejayaan. Tak main dah tangga tangga ni. Masuk tahun depan " usaha lif kejayaan ". Majuu. Punyalahh lama tunggu diorang balik, habis channel dekat astro i belek belek.


Lebih kurang canni lah muka i masa tunggu diorang. Muka ketat yang penuh dengan dendam, kesumat. Last last i ngadap lappy jugak.


Punyalah asyikk tengah layan tuiter, mamamamama balik. Terus membebel. " Peah, ooo peah! Mai la dapur ni tolong mak basuh jamban ke basuh mangkuk ke. Duk ngadap komputer je taw nye! " " Alaaa mak ni. Sabo le, orang baru je bukak laptop ni. Lagipun tangan peah ni dah lenguh la. Kita kena carik orang gaji la mak "

*dusssh di baling penyapu*